2 BELANGRIJKSTE OEFENINGEN OM DE VLAKTE TERUG TE CORRIGEREN

De menselijke ruggengraat heeft een natuurlijke “S” -curve die hem ongelooflijk sterk maakt. De vier rondingen in de wervelkolom werken samen om je hoofd en lichaam te ondersteunen. Als zelfs een bocht plat wordt, verandert de manier waarop de rest van de wervelkolom beweegt en wordt deze kwetsbaarder voor letsel. Doe rek- en versterkingsoefeningen voor het flatback-syndroom om een ​​platte wervelkolom te voorkomen of te herstellen.

Kromming van de wervelkolom

De vier bochten naar de wervelkolom zijn de cervicale in de nek, de thoracale plaats waar de ribbenkast zich bevindt, de lumbale onderrug en het sacrale in de onderste wervelkolom. De lumbale wervelkolom en de cervicale wervelkolom buigen in dezelfde richting: naar voren. De thoracale wervelkolom en het heiligbeen onderaan de wervelkolom buigen terug.

De rondingen van je ruggengraat stellen je in staat om te buigen om de krachten van activiteiten zoals landen, iets tillen en zelfs rennen op te vangen. Door te buigen, vermindert de wervelkolom de impact die het krijgt op dezelfde manier als de knieën buigen wanneer je landt van een sprong.

Plat pose

Als een deel van de ruggengraat begint af te vlakken als gevolg van een verandering in houding, beïnvloedt het de andere delen van de wervelkolom door de kracht die wordt uitgeoefend door de andere delen van de wervelkolom te vergroten. Flatback-syndroom wordt gekenmerkt door een verlies van normale kromming in de lumbale wervelkolom.

De vlakke posterieure houding kan flexibel of vast zijn. De flexibele platte rug wordt traditioneel met een operatie behandeld.

Oefeningen voor flatback-syndroom

Platrugsyndroomoefeningen kunnen de spieren van de onderrug helpen versterken om de wervelkolom te ondersteunen.

Deadlift met rechte benen

Gebruik deze oefening om te oefenen met het versterken van de spieren van je onderrug, zoals de erector spinae en multifidium, die je onderrug kunnen helpen bij lordose.

Zittende heupflexie

De heupbuigers kunnen het bekken naar voren duwen om het flatback-syndroom te helpen corrigeren. Gebruik enkelgewichten om de oefening moeilijker te maken.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

More Stories
Heroverweeg uw ruimte: hoe u kunt genieten van waar u nu woont